Leveringstid og transport
Evision.no sender lagervarer alle hverdager og lørdager senest dagen etter bestilling. Henting på lager avtales på forhånd og her er det mulig å avtale henting hele døgnet alle dager Alle forsendelser blir gjort med:

  • Posten Norge for små pakker
  • Posten og Bring for større pakker

Vi har valgt kun 1 leverandør (Bring og posten er samme eier) Vi har best erfaring med Posten og Bring, leverer stort sett alltid til avtalt tid. Pakker leveres til nærmeste postkontor eller hjemme adresse, avhengig av hva du velger. Den nåværende leveringstiden er 2 – 7 dager for lagervarer. For leveringstid av varer som ikke er på lager, ta kontakt med kundeservice. Om du har forhåndsbestilt og er usikker på når forhåndsbestillingen blir sendt ut, kan du referere til informasjon på produktsiden, eller kontakte kundeservice på e@evision.no eller på telefon +47 4834 1111 (Alltid åpent).

Betaling
Hos evision.no kan du bestille dine varer i vår nettbutikk på internett. Du kan betale med:

  • Paypal
  • Visa
  • MasterCard
  • Amex

Alle priser hos evision.no er inkl. Moms. Vi tar ikke gebyr ved betaling hos evision.no. Alle priser er dagspriser og oppdateres løpende. Det er mulig å betale for kjøp via bankoverføring, varer blir da sendt ut når det er kommet inn på vår konto. Det også mulig å betale kontant, ved henting på lager.

Bytte og angrerett
Som privatperson har du rett til å kansellere et kjøp innen 14 kalenderdager. For å benytte deg av angreretten kan du kontakte oss på E-post igjennom e@evision.no Varene må returneres i samme tilstand som ved mottak for rett på 100% refusjon. Vi følger forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist. Ved refusjon og tilbakebetaling vil du få pengene på kontoen din innen 14 dager fra utstedelse. Ved andre årsaker du kan kansellere et kjøp:

  • Hvis du mottar pakken senere enn 10 dager grunnet vår feil
  • Varene må også returneres pakket i henhold til våre anbefalinger

Trenger du å laste ned angrerettskjema kan du trykke HER (link til skjema) Retur til evision.no med henvisning til angrerett skal skje innen 60 dager fra angrefristens siste dag.

  • Du kan fylle ut skjema og sende det til oss via brev til: Evision AS Kurveien 16 0495 Oslo
  • Du kan ta kopi av det og sende kopien til oss gjennom E-post på e@evision.no
  • Du kan alltid ringe oss på 4834 1111 for å få videre hjelp.

Dersom produktet er skadet grunnet bruk etter mottak vil retur forsendelser bli belastet med 20 kr/ kg inkl. Mva. Minimums belastning på 82 kroner. Vær oppmerksom på at kostnadene ved retur frakt kan avvike fra kostnadene som er gjort i nettbutikkens kasse register. Vennligst ikke bruk maskeringstape eller andre type taper som kan ødelegge emballasjen ved retur. Bruk heller gjennomsiktig pakke tape. Mottakelse På evision.no sender vi kun nye varer fra vår leverandør, dog vi har noen produkter som er brukt som demo modeller på varelageret for produktbilder og testing. Disse demo modellene blir solgt med redusert pris, og ved samtykke og kjøp av disse modellene kan vi ikke gi en mer redusert pris enn hva som tilbys. Kjøper du produkter som ikke er demoprodukter, sender vi selvsagt nye produkter vi mottar fra leverandøren. Noen ganger kan produkter bli skadet under transport, og dette skal selvsagt ikke gå utover deg. Ta gjerne kontakt med oss på e@evision.no eller på telefon 4834 1111 (Alltid åpent) så skal vi hjelpe deg med å ordne opp. Om du mistenker at et produkt du har betalt til full pris er sendt ut til deg som brukt, har du rett på å få en pris reduksjon eller rett til å heve kjøpet.

Varer som ikke hentes
Hvis du ikke henter vare(r) som du har bestilt, eller nekter å motta varen(e) som du har bestilt, vil du bli belastet for fraktkostnader, retur frakt, og håndterings kostnader på minst 385 NOK.
Reklamasjonsrett
Når du handler hos evision.no har du 24 måneders reklamasjonsrett. Dette betyr at du enten kan få den reparert eller erstattet, tilbakebetaling eller reduksjon i pris, avhengig av den konkrete situasjonen. Det betinger selvfølgelig at kravet om reklamasjon er berettiget, og at mangelen ikke er forårsaket pga. av feil bruk av produktet eller annen skadelig atferd. Det skal reklameres innen rimelig tid etter at du har oppdaget feilen med produktet. Hvis det reklameres innen to måneder etter at feilen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være betimelig. Vi følger forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist. Vi refunderer rimelige fraktkostnader som du kan ha i forbindelse med retur av produktet når kravet er berettiget. Før produktet blir returnert, vil det hjelpe oss og deg som kunde om du sender inn bilder/video av feil eller mangler til vår kundeservice, e@evision.no som kan hjelpe med å undersøke feilen. Er kundeservice enig i reklamasjonen, vil vi sende deg en returetikett, som du deretter klistrer på pakken og sender den tilbake fra ditt nærmeste postkontor. I tilfellet du ønsker å beholde produktet, kan vi gi en prisreduksjon. Merk, vi mottar ikke pakker som er sendt i postoppkrav. Husk at produktet må alltid returneres i beskyttende emballasje. En kvittering for utsendelse er nødvendig slik at vi kan dekke fraktkostnader.